Fakat Müzeyyen Bu Derin Bir Tutku

10151339_10152377706995844_2483856460312863476_n

2012 yılında okuyup bitirdiğim ilhami algör kitabı 🙂 .Şimdilerde  Erdal Beşikçioğlu ve Sezin Akbaşoğulları’nın çekilmiş sinema filmi ,kitabı çok beğenerek okumuştum umarım filmde güzel olmuştur izlemedim henüz ama fragmanlar şahane 😀 . İlhami Algör  bu kitaptan sonra müzeyyenin derdine düşüp 2. bir kitap olan  Albayım Beni Nezahat ile Evlendir  kitabını yayınlamış . 2011 yılında da bu iki kitabı birleştirip Müzeyyen ile Nezahat olarak tekrar okuyucuya 3. bir kitap sunmuştur .Alıpta okumak isteyenler bilin ona göre 🙂 .

“Al bu elmayı nezahat” diyebilirdim, “sende bu ad oldukça istersen sıfır numara kel, istersen at kuyruklu olurum. İnce bıyıklı tek dişi altın olurum. Meftun olurum, meczup olurum. uzaklara bakarım, çıtımı çıkarmam. nasıl söyleyeceğimi bilmem susarım. susmak üzerine konuşmak gerekse, beni çağırırlar, oturur susarım. Dolmabahçe saat kulesiyle, çırağan sarayı ile konuşurum. duvarlara yazılar yazarım gizli gizli: ‘albayım beni nezahat ile evlendir.’ sülüs yazarım, kufi yazarım, latin yazarım. Gotik yazamam. Yağ satarım, bal satarım, ustamı öldürür ben satarım. yemeden içmeden kesilir, alık olurum. Adımı sorsan duymaz olurum. Kötü olurum, iyi olmam nezahat. Ya bu adı değiştir ya da al bu elmayı. Bende sevdiklerince terk edilme endişesi, kafayı yemeye meyyal haller var. Al bu elmayı nezahat. Yüzünde göz izi var.”

“İpi kopmuş bir uçurtmayım, derdim kendi kendime ve bir uçurtma için en güzel uçuşun, ipi kopukken olabileceğini düşünürdüm. Bazıları buna düşme hali diyebilirdi. Ağaç dallarına ya da elektrik tellerine takılmadan önceki düşme hali.. Umursamayabilirdim. Onlar benim elma büyüsünde olduğumu, onun yüzünden başka bir şey görmediğimi, saatlerce onu seyretmenin, ondan söz edildiğinde asla dolmayacak bir kuyu açlığıyla dinlemenin ve dolup dolup geceleri oyalanmak için eşşek kulaklı bir kralın hikayesini sabahlara kadar ezberden tekrar etmenin nasıl bir şey olduğunu bilmeyebilirlerdi. Sorsalar söylerdim…”

Yukarıdaki alıntılar 2. kitap Albayım Beni Nezahat ile Evlendir’e ait . Müzeyyen ile Nezahat’i  okumadım henüz ilk kitaptaki müzeyyen 2. kitaptaki nezahat , son kitapta bu ikisi nasıllar merak ediyorum .Şimdilerde Murathan Mungan’ın bir kitabını okuyorum adı Üç Aynalı Kırk Oda . Öyle işte dostlar yeni post’ta görüşürüz 

Bir Cevap Yazın

